Lato

.

Narciarz wygrywa zawody w lecie, kolarz w zimie.

.

Oczywistą korzyścią w okresie letnim jest utrzymanie kontaktu ze śniegiem. Czy można sobie wyobrazić dyscyplinę sportu w której można zrobić półroczną przerwę? Straty i regres jest olbrzymi w takim przypadku. W lecie również musimy zbudować bazę siłowo kondycyjną. Właśnie dlatego nasz klub zapewnia całoroczną opiekę sportowo-narciarską.

.

I. Letnie obozy narciarskie

II. Obozy kondycyjne

III. Treningi ogólnorozwojowe

IV. Indywidualne plany treningowe

V. Treningi personalne

.

.

I. LETNIE OBOZY NARCIARSKIE

.

Organizujemy letnie obozy narciarskie w Austrii. Stawiamy na jakość i podejście indywidualne, więc grupy na treningach nie są większe niż 12 osób.

Oferta letnia obejmuje okres od czerwca do września. W tym czasie trenujemy na lodowcu Hintertux.

.

Lodowiec Hintertux – w 2018 roku uznany za najlepszy lodowcowy teren narciarski na świecie, jako jedyny w Austrii czynny przez cały rok, 86 kilometrów tras o różnym stopniu trudności, 12 kilometrowy zjazd ze szczytu, a także przepiękne górskie widoki.

.

Na obozach letnich trenujemy na nartach raz dziennie ze względu na warunki śniegowe. Lato to czas na spokojne poprawienie techniki i utrwalenie jej. W związku z tym koncentrujemy się głównie na jeździe zadaniowej, na której poprawiamy technikę na małych prędkościach poprzez różne ćwiczenia. Jest to bardzo ważna część treningu, o której skuteczności przekonało się już wiele naszych uczestników. Wprowadzamy także treningi na tyczkach w dyscyplinach slalom specjalny, slalom równoległy, a także treningi na kolanówkach, dzięki którym łatwiej oswoić jest się z wymuszonym skrętem.

.

.

Po południu odbywa się drugi trening mobilizacyjny. Uprawiamy sporty uzupełniające: bieganie, pływanie, rolki, rower, tenis, akrobatyka, siłownia. Alpejskie doliny i ich infrastruktura znakomicie się do tego nadają. W tym czasie prowadzimy też wideo-analizę nagranych wcześniej przejazdów. Dla osób zdecydowanych reprezentować nasz klub jest przewidziany również coaching, na którym rozmawiamy o planach, celach i przygotowaniu mentalnym. Drugi trening nie jest obligatoryjny, jednak zachęcamy do korzystania z niego, ponieważ jest to rytm jaki stosują czołowi zawodnicy Pucharu Świata i Pucharu Europy.

.

II. OBOZY KONDYCYJNE

.

Oprócz wyjazdów narciarskich można się z nami również wybrać na obóz kondycyjny w Polsce. Stawiamy na jakość i podejście indywidualne, więc grupy na obozach nie są większe niż 12 osób.

Trenujemy dwa razy dziennie, doskonaląc siłę, wytrzymałość i motorykę naszych zawodników. Termin oraz miejsce obozu ustalamy bezpośrednio z uczestnikami, aby zapewnić im możliwość udziału i obopólny komfort.

.

.

III. TRENINGI OGÓLNOROZWOJOWE

.

Prawdziwy trening i przygotowanie sportowca nie opiera się tylko na wyjazdach, a na konsekwentnej pracy. Właśnie dlatego zapewniamy regularne treningi ogólnorozwojowe w okresie od czerwca do września w Krakowie. Ich dokładny przebieg i rodzaj ćwiczeń zmienia się w zależności od miesiąca. Im bliżej sezonu zimowego i startów w zawodach tym bardziej koncentrujemy się na dynamice i szybkości. Stawiamy na jakość i podejście indywidualne, więc grupy na treningach nie są większe niż 12 osób.

.

Poniedziałek: trening siły dynamicznej, gibkości i równowagi – Lasek Wolski godz. 17:00-19:00

Środa: trening na rolkach, obejmuje samą jazdę, jak i slalomy i różne doskonalące technikę ćwiczenia – Kolna godz. 19:00-20:30

Piątek: trening wytrzymałości, gibkości i równowagi – Lasek Wolski godz. 17:00-19:00

Sobota: uczymy się też poprzez zabawę dlatego w naszym harmonogramie znajduje się integracyjno-sportowy wyjazd na skatepark – Słomniki godz. 9:00-15:00

.

Sporty uzupełniające do naszych treningów, to przede wszystkim: bieganie, kolarstwo górskie i szosowe, rolki, hulajnogi i różnego rodzaju boardy, tenis, badminton, kajakarstwo, elementy samoobrony- judo, gry zespołowe. W celu zapisania się na trening prosimy o kontakt, ponieważ harmonogram może zmienić się w zależności od pogody.

.

.

IV. INDYWIDUALNE PLANY TRENINGOWE

.

Zapraszamy również do ustalenia i opracowania indywidualnych planów treningowych. Zdajemy sobie sprawę, że większość z was w lecie uprawia różne sporty uzupełniające do narciarstwa lub nie ma możliwości regularnego uczęszczania na nasze treningi.

.

Celem indywidualnych planów treningowych jest ustalenie odpowiednich obciążeń treningowych w okresie letnim, kontrola wagi i diety oraz opracowanie indywidualnego programu ćwiczeń kompensacyjnych do narciarstwa i sportów uzupełniających, tak aby wasza forma i progres w przygotowaniu motorycznym był możliwie jak największy.

.

V. TRENINGI PERSONALNE

.

Przeprowadzamy również treningi personalne. Ich termin ustalamy indywidualnie, aby uzyskać obopólny komfort.

.